Feb 16, 2013

Day six

Hari ni hari jumaat ., penghulu segala hari ., mengikut haji Sebri , hari jumaat ramai orang turun masjid so kami tak buat umrah dan ke masjid awal ., yeah! Pagi tadi lepas subuh mama mesej kate result aku alhamdulillah lepas 3 pointer walaupn cukup3 makan je., risau la jugak sebab senior selalu cakap nak lepas 3 pointer pon jenuh!by the way aku baru tahu semalam ., kat lobi ade wifi .,

Sekarang aku tahu camne yang dimaksudkan dengan ramai orang bila hari jumaat ., masya Allah ., lambat lagi masuk waktu pon orang dah berpusu3 ., kalau kat tempat kita memang tak la., semoga aku dapat kekalkan momentum.,amin3! Aku duduk sebelah Arab mane tah ., die dok cakap arab je dengan aku ., mujur faham sikit3 ., arab dulu dapat berape je ., so takpe la kan?hahaha then sebelum balik die bagi aku tasbih dan bagitahu nama die Fathullah ., semoge diberkati ., amin3!

Petang tu masa magrib kami tak sempat masuk masjid ., diorang dah tutup jalan dari tempat saie ke masjid ., azan magrib punya la sedap tapi tibe je spoil alahai bilal sakit tekak weh! Hak3 tapi tak macam kita kot ., dia dah ehem3 betulkn tekak boleh sambung balik 'aaaaaa~' ., aku tabik spring!!

Kami tawaf timing tepat3 je teros dah masuk waktu isyak so solat depan Kaabah je ., subhanallah ., maka para pengawas pon menjalankan tugas *ak main cakap je pengawas ,, ate tatw dme name ape ., * keje diorang menghalau orang laki dan perempuan supaya asing time solat ., tibe je ade sorang Arab turut jadi pengawas tak berbayar , pergh!die tarik3 nyer bini orang cakap ''solat!solat!solat!haram tawaf mase solat!'' pengawas pon tak buat camtu ., last3 sekali ade sorang bapa dan anak laki pon kene camtu gak ., tapi ayah die ngamok3 cakap ., ''akhir!akhir!'' dan blah., pengawas tak berbayar pon muke tensen je teros masuk sebelah kami .,

Lepas isyak kami ke area bawah jam sebab nak cak duit ., tapi sebelum sampai tu., tibe ade sorang Arab terbaring., tak tahu la pengsan ke sawan ke mati ke.,

Kami jalan3 cari makan tibe je keadaan jadi kecoh ., rupenya haji3 Arab tu tangkap orang mencuri gamaknya ., yang malunya.,aku tengok macam orang melayu takpon indon ., harap3 indon la ., tapi masalahnya die pakai baju melayu ., adeii!! Kesian arab3 tu dok tarik3 baju die.,pergh!dah macam lalat hurung taik da.,bile polis datang baru diorang bawak ke tepi ., dan orang beransur dari situ

And tonite!kami shopin!hahaha beli jubah untuk ayah n adik3 n orang ehem3 tu.,hahaha

No comments:

Post a Comment