Feb 21, 2013

Day ten

Hari nie kami lakukan tawaf Wida sebab da nak bertolak ke Madinah dah ., buat pengetahuan semua ., melakukan tawaf ini adalah wajib bagi mereka yang mahu meninggalkan Kota Makkah ., kalau tak dosa kot! Kecuali bagi mereka yang uzur la ., yang paling utama sekali ., aku rase sedih gila la nak tinggalkan Makkah ., tah bila3 la nak datang lagi ., tah ada rezeki ke tak ., nak jadi tetamu Allah ni bukan kita yang nak ., kalau Allah tak izin ., hang kaya mana pon ., hang sihat camne pon ., memang takkan boleh datang ., aku memang rase bertuah sangat3 sebab terpilih tahun ni., alhamdulillah .,

Perjalanan ke Madinah ambil masa 6 jam ., pergh! Dah macam Sg Petani - Kuala Lumpur ., tak termasuk ayah aku la., sebab ayah bawak kereta sp-kl 4 jam pon dah boleh sampai ., hahaha sepanjang perjalanan ., kami ada berhenti di kawasan rehat ., tapi sebelum tu aku nak bagitahu dulu ., Pergh!!!highwaynya cam dalam tv kot ., highway tengah3 gurun ., hak3 pemandangan bukit batu pon sangat menarik ., dengan lembah , unta , pasir , pokok3 yang tak berapa hijau ., kalau korang tengok konfom terpaku sampai tertidur ., aku camtu la., hak3

Kawasan rehat pon style je ., siap ada masjid dan restoran ., Baskin Robbin pon ada kot! Jangan buat main ., hak3 tapi kami bukanlah makan aiskrim ,. Kami makan nasi beriyani ayam panggang dan ikan tilapia goreng Arab style ., sedap la jugak ., by the way ., kami makan dalam talam tapi kemudian punggah je atas meja ., senang cerita ., hak3

P/s :  jangan risau keselamatan saya atau atok atau opah ., sebab kami makan atas meja tu dah berlapik plastik ., hee

Lebih kurang jam 6 kami tiba di Kota Madinah ., so bila sampai pon dekat3 magrib alamatnya masjid dalam bilik la kan?? Hak3 kami menginap di Wasel Alreem Hotel ., dan kami tidur tiga beradik je kot! Opah dan lain3 bilik lain ., so hope for the best for Subh Prayer okayy! Hehe

First impression masuk Madinah ., pergh! Maju betol .,cantik madinah banding dengan mekah .,kami tidur hotel pon tak jaoh dengan Masjid Nabawi ., secondly ., Madinah sejukkkk!! Malam tengok ramai orang pakai sweater dan jaket ., aku je poyo buat macam biasa ., hahaha tapi hari pertama tak dapat masuk dalam masjid ., takpe la ., esok baru masuk eh ., ? Hehe

No comments:

Post a Comment