Aug 4, 2013

Welcome Ramadan 1434H Episode Selamat Hari Jadi Sharifah Iffahanim

episode kali nie jahat sikit ., XD sebelum apepon nak mintak maaf kat budak CONVEX13 sebab kecewakan korang dan sorry nick .,"sebab idea aku nak buat nie ko dah jadi serba salah ., harap sekarang korang dah kembali la chatin tiap3 petang yee ., hahaha"

>>it was 25th of July and it was in middle of night after terawih

26hb adalah birthday kawan kami, Sharifah Iffahanim dan kami nak buat something untuk dia memandangkan ramai budak fizik yang ada dalam NRIC tapi sebelum itu nak bagitahu dulu korang ., dia nie aku rase la kan? memang susah nak dapat taw ., kalau siapa3 yang ade suke or ape3 la bahasa budak3 sekarang dengan dia tu ., i wish all the best for you ., hahaha 

bukan ape ., aku pernah cakap kat Nick ., "kalau kita nak sambut beday Iffa nie without doubt memang kene culik dia" tapi time tu Nick tak percaya sampailah malam kejadian ., hahaha 

proses kami nak sambut beday dia nie bermula lama dah tapi start dari pagi tu kami ala3 cam tunggu feedback dari client ., haha tanya balik semua orang then konfirm ., alhamdulillah semua yang ditanya semua kate " okeh set je" except Akif katenya nak tengok wayang dan Shanmugan nak pasang banner

*sebenarnya kami pon kene pasang jugak ., so kami janji akan ambik banner dari Shan sebelum kami pergi dan pasang lepas sambut birthday tu alang3 dah kami plan nak sambut kat Padang Kota*

selepas ja solat terawih, aku dengan Nick terus cari kedai kek nak cari Kek ., dan disebabkan Sharifah nie X partner aku ., so aku support la ., btw aku jugak yang ajak deme nie ., nak mintak share3 pon malu ., hahaha 

dalam beberapa minit sebelum pukul 11 kami siap3 contact semua kawan3 dan semua kate dah siap ., hahaha kagom aku! pantas dan efisien semuanya ., tetiba ~~

*tuuttuut* >bad news dari Nick<

"budak convex pon nak sambut beday iffa ., cane nie?" ., aku pon cam "aish!sibuk gile dme., iffa kawan kita kot!jom3 culik dia lekaih3 .," suddenly muncul Akif ., dia datang bilik kami nak bincang cane nak buat nie ., kate nyer budak3 convex dah beli kek bagai ., so do us! then aku tengok Akif nak bincang balik dengan kawan3 dia ., aku keluar blik buang sampah ., tapi senanya nak lari ., hahaha bia la Nick bincang sebab yang dibincang uh Crush die ., opppss! 

bincang punya bincang ., Akif cakap dorang sambut pukul 11 15 , dan suruh kami amek Iffa lepas tu ., yang aku lawak Nick "kalau dorang wat pape kat Iffa, memang nak kene laa!" hahaha dan kami redhaaa~ dalam mase same aku saje mesej dorang lain ., ade mane? dorang cakap dah tunggu kat kereta ., OMG!!! aku pon ape lagi ., "Nick! kita culik jela Iffa ., dme dah ciap dah .," dan dalam sekelip mata semua berlari dan menyorok dari Akif yang tengah nak bincang prank ., hahaha paling lawak ., aku soh deme masuk kereta ramai3 sampai tak muat sebab nak bawak Iffa pergi tempat lain tunggu yang lain datang amek dorang ., hahahaha 

Akif pon bile dah sedar Iffa takde ., dok telepon kami ., hahaha  "Sorry Akif,semua buat tak taw .." dan selepas dah amek semua kawan3 kami gerak teros Padang Kota ., dan langsung lupa nak amek banner dari Shan tapi Shan kate dia nak bagi lepas tu ., so okaayy jelah dan kami terus sambut birthday girl yang susah nak dapat nie dengan penuh rase jahat dan tak serba salah ., hahaha 



lepas tu kami p makan3 kat kedai Abu , Nick bawak ., macam3 jenis roti ade ., Roti Samurai , Roti England dan sebut jelah ape negara pon ., insyaALLAH ade ., 

kedai tu sesak gile dengan manusia pelbagai bangsa tanpa putus3 ., but sadly bagi kami yang tak biasa makan roti dengan sosej , ade smarties dan cekelat gummy bear  ., memang jenuh nak makan ., aku paling last habis kot! T_T 

yang best tengok ABU *nama pekerja kat situ semua ABU kate Nick* time nak kira bil ., apetah sebut tetiba dapat amaunt ., kami cam -___________________- 






gambor faris dengan ikwan tak amek plak ., sorry ., 

selepas acara makan sampai nangis3 nie ., kami sambung kerja yang Shan suruh tadi dah pusing3 lah pasang 2 banner ., setelah menunggu Shan lame gile ., mujur tersermpat kat tengah3 jalan je ., kalau tak , kami dah lari balik dah ., haha



till then post berangkai aku ., last sekali nak cakap 

"Selamat Hari Jadi X"

2 comments:

  1. wah mcm seronok je!!!ckp kt Iffa tu..aq tunggu dia..aq cari dia smpe dia jadi milik aku yg halal!!haha

    ReplyDelete