Feb 24, 2013

Day thirdteen

Hari ni adalah hari perpisahan dengan Rasulullah saw ., ternyata memang sedih sebenarnya ., selama beberapa kali aku solat dekat je dengan maqam baginda ., sepertimana baginda boleh menjawab salam yang ku beri ., maka aku sentiasa merasakan yang sebenarnya baginda melihat setiap gerak laku manusia yang bersolat di masjidnya termasuklah aku ., selawat dan salam ke atas junjungan baginda ., kerana susah payahnya ., hari ni kita dapat berada dalam iman ., in sya allah ,

Bersolat di Masjid Nabawi ni sebenarnya seronok ., tak tahu la ape yang seronoknya ., maybe sebab ada hadrat Rasulullah kot ., hak3 tapi kalau korang tengok camne manusia kat sini nak kate bersungguh3 la ., ce bayang ., Raudhah tengah dibersihkan ., manusia tunggu dekat tepi tu muke macam eager gile ., bukak je penghalang tu , berlari3 masuk Raudhah ., same gak tadi ., solat Jumaat kan takde perempuan ., so diorang tunggu je ., bukak je penghalang tu ., menderu masuk ., aku rase kalau aku duduk situ ., mati pon boleh kot kene pijak ., hahaha tapi paling tak tahan mase lepas solat Jumaat ., aku dengan bunyi 'dupp' rempuhan kot ., diorang nak pergi kat maqam Rasulullah ., aku mase nak bagi Wada' pon dah macam kene himpit je ., so aku dari jaoh sikit dari maqam ., tapi harap3 Rasulullah jawab la ., hee

Pukul 4 15 kami bertolak menuju ke Airport Madinah dan menunggu flight jam 10 05 ., Airport Prince Muhammad bin Abd Aziz ni cantik la jugak ., tapi tak besar macam airport kat Jeddah ., nama pa tah taktaw ., hak3

Dah pukul 10 05 da ni weyh., tak nampak batang hidung pon kapal terbang PIA ni ., orang ramai dah gelisah dah ., aku pon tak terkecuali ., mana taknya ., aku dah plan dah dok tahan mata nak tidur sebab nak tidur dalam kapal terbang.,spoil3 ., nasib baik ada intenet ., tapi ada pon ., aku sampai dah bosan online dah ., hak3

Jam 10 45 baru sampai PIA nie ., jenoh tunggu ., tapi bukan boleh terus naik pon ., agak3 11 lebih la jugak baru dapat naik ., ate nak tunggu diorang buat persediaan ., tapi aku plan tetap berjalan seperti biasa ., dapat je duduk , without any further delay ., padam! Hahaha waktu nak terbang pon aku tak tunggu ., nampak tak betapa mengantuknya aku ., hak3 dan aku tidur ., tidur ., dan tidur ., makan bile ada makanan ., dan tidur ., tidur tidur .,., zzZZZ!

No comments:

Post a Comment