Apr 20, 2011

knape xley kurus nieyh!!

assalamulaikum . w.b.t 

brikut adalah ungkapan yg sering sye d0k dga drpd mereka3 yg nk kurus..tp malang nyer..idak gak kurus3..ish3 sympaty sye....~~

" awat xma0 kur0s3 nieyh..pnt da d0k telan bek0tak3 pil kurus..!!"
"ak da wat mcm3 da nk kc slim nieyh..npe xma0 nk kurus3 nieyh..!!"
"npe la ak nieyh boroi sgt.."


p/s : sye xtergolong yee...xcuse me~



5 Sebab Anda Gagal Mengurangkan Berat Badan


Kita tidak sukakan perubahan: Tiada siapa yang sukakan perubahan- contohnya menukar sarapan lazat yang telah anda nikmati selama bertahun-tahun. Its hard to break habits...lagi2 sekiranya perubahan itu drastik kepada cara pemakanan dan gaya hidup. Walaupun untuk jangka masa pendek anda rela dengan perubahan itu, ramai yang gagal untuk jangka masa panjang kerana bosan. 

p/s : Lakukan perubahan dengan perlahan-lahan or make changes one at a time. As you adjust to those changes, continue on making changes. 
     

Tiada kesabaran: kita semua inginkan hasil yang cepat.....tetapi ingat: Mungkin ia telah mengambil masa 5-10 tahun untuk menambahkan berat badan anda, tapi kebanyakan orang ingin perbubahan dalam masa 12 minggu? Walaupun tak mustahil tetapi ia tidak praktikal sama sekali.

p/s : Sabar lah wahai manusia 

Matlamat tidak realistik: Ini berpunca kerana terlalu banyak menonton TV atau muka depan sesebuah majalah. Ramai yang ingin kelihatan menarik seperti model. Adakah ini munasabah ? Tentu sekali dan ia selera masing-masing. Cuma ia akan mengambil masa.

p/s : Fikir apa yang praktikal.



Tiada panduan: Sama seperti memandu dalam gelap tanpa peta ( panduan ). Ramai yang tiada panduan diet dan senaman dan dengan itu, menyerahkan kejayaan dan matlamat kepada nasib.

p/s : Kalau tiada ahli keluarga atau kawan yang sesuai, dapatkan panduan
       daripada orang yang berkelayakkan, panduan buku, internet 

Kurang pengetahuan: Ini lebih kurang sama dengan "tiada panduan". Anda perlukan ilmu pengetahuan asas yang kukuh untuk mengawal "nasib" berat badan dan kesihatan anda. Ini bukan soal nasib. Sesetengah orang mengunjungi gim hari2 tetapi masih gagal dalam usaha mereka untuk mencapai azam mereka. Kenapa? Kerana tiada know-how dan melakukan perkara di gim yang bercanggah dengan matlamat mereka.



ne satu yg ngandung nieyh??

4 comments: